יום ראשון, 22 בינואר 2017

פונטים מיוחדים - החשיבות ודרכי ההשגה

אנו חיים בעולם בו העברת המסרים מתבצעת במדיות שונות (דיגיטאליות או מודפסות) ועל מנת להעביר את המסר הדרוש יש להשתמש בכל האמצעים הנדרשים, ביניהם מהות המשפטים הנכתבים וכמובן – עיצוב האותיות. העיצוב נקבע למעשה ע"י סוג הפונט, שחייב במרבית המקרים להיות מעבר לסטנדרט ולהציג ייחודיות מסויימת. לצורך העניין כל מעצב של פרוייקט מסויים יכול לרכוש בימינו פונטים מיוחדים דרך חברות ייעודיות המתעסקות בכך. במה בדיוק מדובר? הישארו עימנו. 

פונטים מיוחדים - למה זה כל כך חשוב?

ההתאמה של טקסט מסויים לקהל היעד כוללת נגיעה משמעותית בעיצוב שלו מעבר למילה הכתובה. עיצוב ייחודי הוכח ככזה שובה את מבטו של הקורא ומעביר את המסר בצורה טובה יותר. זה נכון שישנם פונטים רבים שמסופקים ע"י התוכנות לעיבוד תמלילים כגון תוכנות האופיס, אך פונטים אלו מהווים סטנדרט פשוט שאינו מצליח לספק את התוצאה הרצויה והייחודית המתבקשת. אז למה מתכוונים שכשאומרים "פונטים מיוחדים"? ובכן פונטים מהסוג הזה יכולים לכלול למשל אותיות מעוגלות או מסולסלות להעברת מסר צעיר וקליל, אותיות בעלות קווים ישרים עבור פרסום של בעלי מקצועות רשמיים כגון רופאים ועורכי דין, אותיות בסגנון תנ"כי ועוד. למעשה, לכל פונט ייחודיות משלו ואנשי מקצוע שעוסקים בתחום העיצוב נזקקים לפונטים ספציפיים עבור כל פרוייקט שמוצע להם. מעבר לזאת, ייחודיות הפונטים חשובה גם על מנת שהעבודות של אנשי מקצוע אלו לא יחזרו על עצמן, ושהם יוכלו להמציא את עצמם בכל פעם מחדש.

כיצד בוחרים פונטים מיוחדים?

בשל הביקוש האדיר הוקמו בשנים האחרונות מספר חברות מובילות שמספקות פונטים מיוחדים לכל דורש בעלות נמוכה יחסית. הפונטים מגיעים עם משקלים, כאשר כל משקל מתאר את העובי של האותיות והדגש על הקווים וכאשר רוכשים יותר משקלים פר פונט, כך העלות היחסית פר משקל ואות קטנה בהתאם. חשוב מאוד לבחור את הפונטים דרך חברה מוכרת שעובדת עם אומנים ידועים שמסגננים פונטים חדשים ומיוחדים כל העת, כך שמידי שנה מתפרסמים קטלוגים עם המגוון הרחב ביותר של הפונטים לכל מטרה. הפונטים עצמם מועברים למשתמש לאחר הרכישה בקובץ מיוחד, כאשר הכנסתו לתיקיית הפונטים מאפשרת שימוש בו מתי שעולה הצורך בכך. 

בסופו של דבר, התקשרות עם חברה רצינית בתחום תבטיח לכם התאמה מלאה של פונטים מיוחדים לצרכי הפרוייקטים המגוונים שלכם. בעבודה רציפה וארוכת שנים מומלץ להתקשר עם חברה שמציעה מחירים הוגנים ושקופים כך שניתן יהיה לחסוך בעלויות מבלי לוותר על איכות ומקוריות הפונטים. בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה